هشدار از شيوع ايدز از طريق مقعد

۲۸ بازديد

هشدار از شيوع ايدز از طريق مقعد

سلامت نيوز :يك عضو هيات رئيسه مركز تحقيقات ايدز ايران نسبت به شيوع بيماري خطرناك ايدز از طريق تماسهاي جنسي بويژه مقعد در كشور هشدار داد.

كاندوم

دكتر محبوبه حاجي عبدالباقي در گفت و گو با شفاآنلاين گفت:شمار افراد شناخته شده مبتلا به ايدز در كشور را در حال حاضر حدود 26هزار و 500 نفر بيان كرد و افزود: انتقال ايدز با برقراري رابطه جنسي از طريق مقعد خيلي بيشتر قابل انتقال است.

به گفته وي، درپي برقراري رابطه جنسي از طريق مقعد، احتمال انتقال بيماري ايدز از مرد به زن بيشتر است، حال آنكه انتقال اين ويروس با برقراري رابطه جنسي از طريق دستگاه تناسلي از زن به مرد كمتر است.

دكتر حاجي عبدالباقي انتقال از راه دهاني را پائين ترين ميزان انتقال ايدز دانست و در عين حال هشدار داد: در صورتي كه در دهان فرد مبتلا به ويروس HIV زخم يا خراش هايي وجود داشته باشد خطر انتقال آن افزايش مي يابد.

وي گفت: در صورتي كه درجريان تماس جنسي، بيرون ريختن ترشحات جنسي رخ دهد از اين طريق با جذب مخاط ، خطر ابتلا به اين بيماري افزايش مي يابد.

به گفته اين متخصص بيماري هاي عفوني، فردي كه در رابطه جنسي به عنوان مفعول قرار مي گيرد ميزان احتمال انتقال ويروس HIV نيز به وي بيشتر مي شود.

وي افزود: در شرايطي كه افراد مجبور به برقراري تماس جنسي با فردي هستند استفاده از كاندوم اهميت بسيار زيادي دارد.

وي با بيان اين كه نحوه استفاده صحيح از كاندوم حتمأ بايد ياد گرفته شود، تاكيد كرد: بهتر است تا حد امكان با افراد نا شناخته به هيچ عنوان رابطه جنسي برقرار نشود.

استاد رشته عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: در صورت برقراري تماس جنسي با فردي ناشناخته حال بدون استفاده از كاندوم يا پاره شدن آن حين رابطه فرد بايد خيلي سريع به مراكز مشاور بيماري هاي رفتاري مراجعه كند.

وي مهم ترين مسئله براي جلوگيري از ابتلا به ويروس HIV را خويشتنداري جوانان دانست و گفت: جوانان بايد بدانند در مقابل درخواست هاي متعددي كه به آنان مي شود چطور ايستادگي ومقاومت كنند.

استاد رشته عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران به والدين توصيه كرد با فرزندان خود رابطه دوستانه و صميمي برقرار كنند تا در صورت ايجاد هر گونه مشكلي بتوانند به راحتي به آنها راهنمايي بدهند.

به عقيده اين استاد دانشگاه، براي آنكه جوانان خودشان را در شرايط پرخطر و در معرض ابتلا به اين بيماري مزمن و مهلك قرار ندهند بايد آموزش هايي به زبان ساده را فراگيرند.

وي با بيان اين كه جوانان بايد قدرت نه گفتن را ياد بگيرند، هشدار داد: در مهماني يا پارتي ها استفاده از مواد روان افزا، قرص هاي روانگردان، مشروبات الكلي و مواد مخدر منجر به از دست دادن قوه فكر و عقلانيت جوانان مي شود.

دكتر حاجي عبدالباقي گفت: والدين بايد بدانند كه با امر و نهي و تنبيه كردن فرزندان به نتيجه مطلوبي نخواهند رسيد و با اين كار ممكن است مشكلات خود وفرزندانشان بيشترشود.

كاندوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.