بررسي چندين نكته درمورد FC يا كاندوم زنانه

۸ بازديد

بررسي چندين نكته درمورد FC يا كاندوم زنانه

سلامت نيوز: كاندوم زنانه (Female Condom) به صورت لوله اي پلاستيكي، نازك و قابل انعطاف از جنس پلي اورتان (polyurethane) ساخته شده است كه طول آن در حدود 17 سانتيمتر مي باشد كه در حين رابطه جنسي توسط زن استفاده مي شود.

اين نوع كاندوم كاملا داخل مهبل را مي پوشاند و از بارداري ناخواسته و انواع بيماري هاي منتقله ار راه جنسي مانند ايدز پيشگيري مي نمايد.

ويژگي هاي كاندوم زنانه
در هر دو انتهاي كاندوم يك حلقه انعطاف پذير وجود دارد. حلقه انتهايي بسته لوله، داخل مهبل قرار مي گيرد تا در هنگام مقاربت كاندوم را در داخل مهبل نگه دارد. حلقه انتهايي باز لوله در راه ورودي مهبل و خارج از آن قرار مي گيرد. اين حلقه مانند يك راهنما هنگام دخول عمل مي كند.

مزاياي استفاده از كاندوم زنانه
• اگر همسر شما حاضر به استفاده از كاندوم مردانه نيست، شما به عنوان شريك جنسي مي توانيد از كاندوم زنانه استفاده نماييد.
• استفاده از پلي اورتان در كاندوم زنانه باعث حساسيت كمتر نسبت به استفاده از لاتكس در كاندوم مردانه مي شود.
• كاندوم زنانه اگر درست استفاده شود، باعث جلوگيري از بارداري و بسياري از بيماريهاي مقاربتي مي شود.
• تا 8 ساعت قبل از مقاربت مي توان آن را داخل واژن قرار داد.
• جنس كاندوم زنانه نازك بوده و انتقال گرما نسبت به كاندوم مردانه، به راحتي صورت گرفته و حس مي شود.
• انتهاي باز كاندوم كه خارج از مهبل قرار مي گيرد، ممكن است در اثر سايش با كليتوريس باعث نحريك بيشتر زن شود.
• كاندوم زنانه را مي توان با روان كننده ها و چرب كننده ها نيز استفاده كرد.
• محل خاصي براي نگهداري نياز ندارد زيرا تغييرات دمايي روي پلي اورتان تاثير نمي گذارد. معمولا تاريخ انقضاي آن 5 سال پس از توليد مي باشد.

اثر استفاده از كاندوم زنانه در جلوگيري از بارداري چيست؟
در صورت استفاده صحيح و مستمر، اثر بخشي كاندوم زنانه به ميزان 95-98% مي باشد. اگر به درستي و به طور مداوم استفاده نشود، ميزان تاثيرگذاري آن خيلي كمتر مي شود.

روش صحيح استفاده از كاندوم زنانه
استفاده از كاندوم زنانه آسان بوده ولي استفاده و عادت نمودن به آن، نياز به تمرين دارد.

1. بسته را با دقت باز كنيد. يك موقعيت مناسب و راحت براي قرار دادن كاندوم داخل واژن انتخاب كنيد. مي توانيد در حالي كه ايستاده ايد و يك پايتان را بر روي يك صندلي قرار داده ايد، و يا در حاليكه تشسته ايد و پاهايتان را از يكديگر باز نموده ايد و حتي در حالت خوابيده كاندوم را داخل مهبل قرار دهيد.

2. حلقه داخلي را با انگشت شست و مياني، در حالي كه انگشت اشاره وسط حلقه مي باشد، فشار دهيد. حلقه باريك و دراز مي شود. با دست ديگر لبهاي خارجي مهبل را باز كنيد و كاندوم را به آرامي داخل واژن نماييد.مي توانيد قبل از استفاده، از روان كننده ها براي داخل كردن راحت تر استفاده كنيد.

3. انگشت اشاره را داخل كاندوم كرده و حلقه داخلي را تا جايي كه امكان دارد فشار دهيد.

4. مطمئن شويد كه كاندوم درست و مستقيم داخل مهبل قرار گرفته است و پيچ و تاب نخورده باشد. حلقه خارجي بايد خارج از واژن باقي بماند.

5. بهتر است هنگام آميزش، آلت مرد با دست به داخل كاندوم هدايت شود تا از ليز خوردن و داخل رفتن آن خارج از كاندوم جلوگيري شود.

6. در پايان مقاربت، قبل از بلند شدن و ايستادن آن را خارج كنيد.

روش خارج كردن و از بين بردن كاندوم
براي خارج كردن كاندوم، ابتدا حلقه خارجي كاندوم را به آرامي بچرخانيد و سپس آن را بيرون بكشيد تا مايع مرد از آن بيرون نريزد. توجه داشته باشيد كه قبل از ايستادن آن را خارج نماييد.بعد آن را داخل كيسه پلاستكي گذاشته و دور بيندازيد. مراقب باشيد كه آن را داخل توالت نيندازيد.

آيا مي توان دو بار از يك كاندوم استفاده كرد؟
خير، هر كاندوم زنانه فقط بايد يك بار استفاده شده و دور انداخته شود. هرگز كاندومي كه استفاده شده را شسته و دوباره استفاده نكنيد.

معايب استفاده از كاندوم زنانه
• حلقه خارجي كاندوم از خارج از واژن قابل مشاهده است كه ممكن است باعث خجالت براي برخي از زنان شود.
• ممكن است استفاده از كاندوم زنانه هنگام مقاربت، باعث توليد سر و صدا شود. با افزودن روان كننده مي توان از اين مشكل پيشگيري كرد.
• قرار دادن و خارج كردن كاندوم زنانه ممكن است براي زنان كمي مشكل باشد.
• كاندوم زنانه از كاندم مردانه گران تر است.

آيا مي توان در يك زمان هنگام مقاربت، زن از كاندوم زنانه و مرد از كاندوم مردانه استفاده كنند؟
خير، از كاندوم زنانه و مردانه نبايد به طور همزمان استفاده نمود. زيرا باعث اصطكاك شده و ممكن است ياعث پارگي كاندوم يا لغزش شود و يا باعث جابجايي حلقه بيروني كاندوم زنانه به داخل مهبل شود.

اگر هنگام آميزش، حلقه خارجي به داخل مهبل فرو رفت، چه بايد كرد؟
سريعا آميزش را متوقف كرده و كاندوم را خارج كنيد و كاندوم ديگري را جايگزين كنيد. اين اتفاق معمولا زماني مي افتد كه يا حلقه داخلي در جاي مناسب قرار نگرفته و يا از روان كننده به اندازه كافي استفاده نشده باشد.

احتمال پاره شدن كاندوم در حين عمل جنسي چقدر است؟
مطالعات نشان داده است كه كمتر از 1% احتمال پارگي وجود دارد و اگر اين اتفاق افتاد بايد كاندوم جديدي جايگزين شود
منبع : بيتوته beytoote.com

كاندوم مردانه

استفاده از کاندوم زنانه یکی از مهمترین روش‌های پیشگیری از بارداری غیرمنطقی و محافظت در برابر انتقال بیماری‌های جنسی است. کاندوم‌های زنانه نقش حائز اهمیتی در حفظ سلامت جنسی و کنترل بارداری دارند. از جمله کاربردهای کاندوم زنانه این است  به طور موثر از انتقال اینفکتسیون‌های جنسی مانند اچ‌آی‌وی، سیفیلیس، کلامیدیا و گنوره پیشگیری می‌کند، همچنین در کنار این مزایا، می‌تواند به زنان اجازه دهد تا به‌طور خودآگاهانه برنامه‌ریزی خانواده خود را کنترل کنند.

 

از دیگر مزایای کاندوم زنانه می‌توان به حفظ نظافت و سلامت زنان اشاره کرد. استفاده از این وسیله جلوی عفونت‌های زنانه، نظیر التهابات مهبلی و ادراری را می‌گیرد و به عنوان یک ابزار مؤثر در حفظ بهداشت جنسی شناخته می‌شود. همچنین، کاندوم زنانه قابلیت انعطاف پذیری و سهولت استفاده دارد و از نظر راحتی و مقرون به صرفه بودن به شدت توصیه می‌شود. به طور کلی، استفاده از کاندوم زنانه نقش بسیار مهمی در حفاظت از سلامت جنسی و کنترل بارداری ایفا می‌کند و زنان را از خطرات ناشی از روابط جنسی بی‌محافل حفظ می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.