اطلاعاتي در مورد ارگاسم خشك در مردان

۶ بازديد

اطلاعاتي در مورد ارگاسم خشك در مردان

به گزارش سلامت نيوز به نقل از شفا آنلاين، ارگاسم ،حالت فرح‌بخش رواني و جسماني است كه در اثر تحريك جنسي به دست مي‌آيد و با انزال، سرخ شدن يا تشنج همراه است

ارگاسم

ارگاسم خشك حالتي است كه درآن مرد به اوج لذت جنسي مي رسد اما انزالي رخ نمي دهد، لذا هيچ مايعي از آلت مرد نيز خارج نمي شود. اين قضيه براي مردان مي تواند بسيار نگران كننده باشد.
ارگاسم خشك براي مردان جوانتر بسيار نگران كننده است به ويژه اگر از طريق اينترنت در مورد اين قضيه تحقيقاتي انجام دهند و به اين نتيجه برسند كه اين حالت ممكن است به علت اشكال در پروستات بروز كند (كه البته اين قضيه اشتباه است)

در واقع ممكن است ارگاسم خشك به علل برخي از درمان ها براي بيماري هاي پروستات بروز كند. البته اين حالت از ارگاسم خشك تنها در افراد ميانسال يا مسن تر بروز مي كند. اين حالت در واقع "انزال رتروگراد” ناميده مي شود كه در ادامه به آن نيز خواهيم پرداخت.

ارگاسم خشك در مردان جوان

سوال اينجاست كه ارگاسم خشك چرا در جوانان و نوجوانان بروز مي كند؟

اين قضيه كاملا ساده است. اغلب افراد جوان قادر هستند كه چندين بار به ارگاسم برسند. اين به اين معناست كه برخي از جوانان در يك شب ممكن است دو تا پنج بار به ارگاسم برسند. در برخي موارد ممكن است اين عدد به 6 دفعه نيز برسد.
زماني كه مرد براي چند بار به ارگاسم مي رسد، آلت تناسلي وي از مايع مني خالي شده و در ارگاسم هاي بعدي مايع مني از آلت تناسلي مرد خارج نمي شود. اين اتفاق مي تواند از ارگاسم دوم به بعد اتفاق بيافتد.
در برخي از كشور ها و فرهنگ ها، ارگاسم خشك در دفعات دوم به بعد پذيرفته شده و طبيعي محسوب مي شود و متاسفانه برخي از اين افراد در ارگاسم هايي كه ممكن است خشك باشند از كاندوم استفاده نمي كنند كه واقعا مي توان اين حركت را غير عاقلانه دانست.
اين افراد فكر مي كنند كه به علت خشك بودن ارگاسم احتمال باردار كردن شريك جنسي وجود ندارد اما در واقع اين فرض اشتباه و بسيار خطرناك است. در اين حالت نيز به علت وجود تعداد كمي اسپرم بر روي آلت تناسلي امكان باردار كردن زن وجود دارد. از طرفي خطر ابتلا به بيماري هاي مقاربتي نيز وجود خواهد داشت. پس در هر شرايطي اصول رابطه جنسي ايمن را رعايت كنيد.
اگر با ارگاسم خشك مواجه شديد نگران نباشيد. اين حالت نشان دهنده نابارور شدن شما نمي باشد. در كمتر از 24 ساعت، بيضه ها و ساير غدد جنسي، دوباره مايع مني توليد مي كنند.

انزال رتروگراد چيست؟

فرم كاملا متفاوتي از ارگاسم خشك در مردان ميانسال يا مسن تري كه پروستات آنها تحت عمل جراحي يا پرتودرماني يا ساير درمان هاي مرتبط با پروستات قرار گرفته اند بروز مي كند.

در اين شرايط درماني كه بر روي پروستات انجام گرفته است، مجرايي كه مايع مني را وارد مجراي ادرار مي كند را مسدود مي كند.

انزال رتروگراد زماني رخ مي دهد كه مايع مني به جاي اينكه به صورت طبيعي از طريق مجراي ادراري خارج شود، به طرف مثانه هدايت مي شود.

بنابراين شما با ارگاسم خشك مواجه خواهيد شد و در دفعه بعد كه ادرار خواهيد كرد با ادراري كدر مواجه خواهيد شد كه البته اين قضيه چندان نگران كننده نيست.

پزشك اورولوژيست شما بايد براي پيشگيري از نگراني شما، به شما در مورد امكان بروز اين اتفاق توضيح بدهد كه اغلب بسياري از پزشكان اين قضيه را فراموش مي كنند.

هنگامي كه ارگاسم خشك به علت انزال رتروگراد رخ مي دهد، ممكن است مرد با يك احساس به ارگاسم رسيدن متفاوت مواجه شود و يا اينكه از قوي نبودن ارگاسم ابراز ناراحتي كند.

دليل اين قضيه اين است كه فرد اتساع ناشي از جهش ناگهاني مايع مني را از داخل مجراي ادرار كه در هنگام انزال رخ مي دهد را تجربه نمي كند.

از طرفي برخي از مردان نسبت به اينكه انزال رتروگراد ممكن است باعث عدم توانايي پدر شدن آنها شود نگران هستند.
در چنين مواقعي مي توان اسپرم را از ادرار جدا كرده و طي فرايند تلقيح مصنوعي همسر فرد را باردار كرد. اين كار تخصصي بوده و بايد حتما در مراكز مربوطه و توسط متخصص امر انجام شود.

ارگاسم خشك به علت فشار

اگر فشار زيادي بر روي مجاري ادرار وجود داشته باشد، مايع مني از مرد خارج نمي شود. بسياري از مردان مي دانند كه اگر آلت تناسلي آنها تحت فشار قرار بگيرد، انزال صورت نخواهد گرفت. در اين حالت بلافاصله بعد از كاهش فشار بر روي آلت، مايع مني از آلت به بيرون نشت خواهد كرد.

همچنين اگر قسمت بين كيسه بيضه و مقعد نيز تحت فشار قرار گيرد، ممكن است مرد با ارگاسم خشك مواجه شود.
برخي از افراد معتقدند كه دوچرخه سوار ها به علت وجود فشار طولاني مدت در اين ناحيه ممكن است با ارگاسم خشك مواجه شوند كه البته اين قضيه به صورت علمي تائيد نشده است.

ارگاسم خشك به علت مصرف مواد مخدر و الكل

گاهي اوقات برخي داروها (مجاز و غير مجاز) و مواد مخدر مي توانند منجر به ارگاسم خشك شوند.
در بين سالهاي 2005 تا 2007 تحقيقاتي بر روي داروهايي انجام گرفت كه مي توانستند باعث ارگاسم خشك شده و در نتيجه پيشگيري از بارداري شوند. اما اين تحقيقات هنوز بسيار ناقص بوده و عوارض جانبي آنها هنوز مشخص نشده است.

ساير عواملي كه مي توانند باعث ارگاسم خشك شوند

در سال 2009 وبسايت مايو كلينيك ليستي از عوامل ديگري كه مي توانند منجر به ارگاسم خشك شوند را ارائه كرد. البته فراموش نكنيد كه اين موارد بسيار نادر بوده و نيازي به احساس نگراني در اين زمينه نيست:
. مسدود شدن مجراي اسپرم
. انسداد كيسه مني
. ناهنجاري هاي مادرزادي دستگاه تناسلي
. آسيب نخاعي
. برخي داروهاي خاص براي فشار خون بالا، بزرگ شدن پروستات و اختلالات خلقي
سه مورد اول اين ليست به مسدود شدن مجراي مني مربوط مي شود كه يك متخصص اورولوژيست مي تواند اين مشكل را درمان كند.

ارگاسم خشك به منظور تفريح

در سال 2013 مطالعات ما نشان داد كه برخي از وبسايت ها وجود دارند كه چگونگي تجربه ارگاسم خشك را آموزش مي دهند. اين قضيه ما را شگفت زده كرد.

اين وبسايت ها دليل انجام اين كار را اينگونه بيان مي كنند:

. احساس شديدتر است.
. اين كار به شما اجازه مي دهد كه ارگاسم هاي چندگانه داشته باشيد.
در اين وبسايت ها به شما آموزش داده مي شود كه چگونه با استفاده از عضلات لگن خود باعث ايجاد ارگاسم خشك و بدون انزال شويد. البته در اين روش بايد تحريك قبل از انزال متوقف شود.
اين روش هنوز قابل تائيد نيست اما به نظر مي رسد كه تمرين كردن آموزش هاي آنها بي ضرر باشد.

جمع بندي

در مردان جوان، تقريبا تمام موارد ارگاسم خشك بي ضرر بوده و به علت تمام شدن مايع مني به علت انزال هاي قبلي بروز مي كند.
در مردان مسن تر، كه تحت درمان پروستات قرار دارند، احتمالا ارگاسم خشك آنها به صورت انزال رتروگراد بوده و وارد مثانه مي شود.
منبع:شفاآنلاين

ارگاسم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.