بررسي كارآمدي كاندوم براي پيشگيري از بيماري هاي مقاربتي

۴ بازديد

بررسي كارآمدي كاندوم براي پيشگيري از بيماري هاي مقاربتي

به گزارش سلامت نيوز به نقل از مركز ملي پيشگيري از ايدز ايران، كاندوم براي رفتارهاي جنسي ايمن يك ابزار اصلي شناخته مي شود. اين وسيله هر دو شريك جنسي را در طي هر گونه رفتار جنسي مهبلي، مقعدي و دهاني محافظت مي كند.خصوصا در بسياري از موارد كه افراد ابتلاي شريك جنسي خود را به بيماري هايي مانند هپاتيت سي و بي يا در مواردي آلودگي به ويروس ايدز، محتمل مي دانند يا بي بند و باري جنسي شريك جنسي خود را بعيد نمي دانند. نمونه بارز آن همسران سوء مصرف كنندگان مواد يا بعضا همسران زندانيان هستند. رعايت نكات كامل رفتارهاي جنسي كامل علي الخصوص استفاده مستمر و بي وقفه از كاندوم هاي لاتكس در تمام ارتباطات جنسي علي الخصوص نفوذي براي آنان موكدا توصيه مي شود.

كاندوم مانع از بارداري شده و مانع از دخول اسپرم به داخل مهبل مي شود. از هر ١٠٠ زني كه از كاندوم استفاده مي كنند، حدود ١٤ نفر از آنان در پايان يك سال پس از مصرف غيردقيق كاندوم و ٢ نفر از مصرف كنندگان دقيق و منظم كاندوم باردار مي شوند.

كاندوم هاي لاتكس مي توانند باعث ممانعت از ابتلا به بسياري از بيماري هاي منتقله از راه جنسي شوند. لاتكس يكي از انواع پلاستيك است كه به دليل دارا بودن ضخامت استاندارد و نفوذپذيري مانع از تبادل مايعات بدن در طي انواع ارتباطات جنسي نفوذي مي شود. در ٧ درصد مردان و زنان مصرف كننده اماكن حساسيت به لاتكس وجود دارد. تغيير نوع كاندوم در چنين مواردي مي تواند كمك كننده باشد.

استفاده از كاندوم ميزان تحريكات آلت تناسلي را كاهش مي دهد و لذا موجب طولاني شدن مدت رابطه جنسي مي شود. بنابراين استفاده از كاندوم يك روش مناسب راي جلوگيري از انزال زودرس است و بخش عمده اي از مصرف كنندگان مواد كه به اين اختلال دچارند از مصرف كاندوم سود مي برند. تاخير در انزال زودرس و طولاني شدن مدت رابطه جنسي كه از طريق استفاده از كاندوم ايجاد مي شود موجب افزايش لذت جنسي در طرفين رابطه مي شود.
منبع:مركز ملي پيشگيري از ايدز ايران

كاندوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.