چگونه ساخته شدن مايع مني در بدن

۴ بازديد

چگونه ساخته شدن مايع مني در بدن

– مايع مني چيست؟
هر ميلي‌ليتر مايع مني به طور معمول حاوي ميليون‌ها اسپرم است. مني مايعي سفيد يا طوسي رنگ است كه از مجراي ادرار (لوله‌اي كه در آلت‌تناسلي قرار گرفته است) در زمان انزال خارج مي‌شود. هر ميلي‌ليتر مايع مني به طور معمول حاوي ميليون‌ها اسپرم است اما اكثر حجم آن را ترشحات غدد موجود در دستگاه تناسلي مرد تشكيل مي‌دهد.

هدف مايع مني فقط توليدمثل است، بعنوان وسيله‌اي براي بردن اسپرم به دستگاه تناسلي زن. بااينكه انزال مني همراه با ارگاسم و لذت جنسي است اما نعوظ و ارگاسم توسط مكانيزم‌هاي مختلفي كنترل مي‌شوند و براي داشتن رابطه‌جنسي لذت‌بخش، نيازي به بيرون آمدن مني نيست.

مايع مني از چه ساخته شده است؟
مايع مني از ترشحات غدد مختلفي تشكيل مي‌شود كه فقط ۵ درصد از آن از بيضه‌ها مي‌آيند.

اندام‌هايي كه به توليد مايع مني كمك مي‌كنند
غده     درصدازكل
بيضه‌ها و اپيديديم     ۵
كيسه‌هاي مني     ۴۶-۸۰
غده پروستات     ۱۳-۳۳
غده پيازي-ميزراهي و ادرار     ۲-۵

مايع مني طبيعي چگونه است؟
مني معمولاً سفيد يا طوسي رنگ است اما گاهي ممكن است زرد باشد. صورتي يا قرمز شدن مايع مني دليل بر وجود خون در آن است. با اينكه اين به ندرت نشانه يك مشكل جدي است اما مردهايي كه مني آنها به ظاهر لكه خون دارد بايد به پزشك مراجعه كنند. مني بلافاصله بعد از انزال دلمه مي‌شود و مايعي چسبناك و ژله‌مانند تشكيل مي‌دهد. بعد از ۵ تا ۴۰ دقيقه دوباره مايع مي‌شود.

كملاً طبيعي است كه مني گلبول‌هاي ژله‌مانند شكل دهد و اين نشانه هيچ مشكل سلامتي يا باروري نيست. اگر مني نتواند دلمه شود و بعد دوباره مايع شود، مي‌تواند نشانه مشكل در باروري باشد. حجم متوسط مني كه در انزال توليد مي‌شود ۲ تا ۵ ميلي‌ليتر است. حجم پايين‌تر از 1.5 ميلي‌ليتر و بالاتر از 5.5 ميلي‌ليتر غيرطبيعي هستند. پايين بودن حجم مني مي‌تواند بخاطر انزال‌هاي مكرر باشد و بالا بودن آن معمولاً بعد از نداشتن انزال به مدت طولاني ديده مي‌شود.
منبع : mardoman.net  مرمان
باعلم

مني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.