راه هايي براي بالا بردن سطح رابطه جنسي

۷ بازديد

راه هايي براي بالا بردن سطح رابطه جنسي

به گزارش سلامت نيوز به نقل از سلامت آنلاين، اختلاف سني در برخي مواقع حالت" شكاف نسلي" به خود مي گيرد و براي زوجيني كه بيش از يك دهه با يكديگر فاصله سني دارند، مخاطرات زيادي به همراه دارد. ثبات و پختگي عاطفي، ويژكي هاي شخصيتي، اخلاقي و جسمي و حركت برروي خط ثابتي از مديريت هيجاني يكي از طرفين در مقابل ناپختگي و بي تجربگي هاي طرف مقابل، مهمترين عاملي است كه كفه ترازوي ارتباط را در بيشتر ابعاد زندگي زناشويي تحت الشعاع قرار داده و نامتوازن مي سازد.

رابطه جنسي

كهولت سن و زوال جسمي، احساس برتري و كامل بودن، موظف دانستن خود، زير سوال بردن رفتارها و احساس مسئوليت نسبت به كنترل رفتارهاي فرد كوچكتر و... از جمله نگراني هايي است كه معمولا گريبانگير همسر " مسن تر" مي شود و ترس از دست دادن همسر، دلزدگي و سرد شدن نسبت به روابط زناشويي، بي حوصلگي، تمايل به انزوا، احساس پشيماني و خجالت از حضور در جمع و معرفي همسر به دوستان و آشنايان و ... مسائلي است كه فرد كوچكتر مدام با آنها دست و پنجه نرم مي كند.

اختلاف سني بالاي ميان زوجين در بسياري از مسائل خانوادگي بخصوص مسائل زناشويي و روابط جنسي زوج تاثيرگذار است، مثلا يكي از مشكلات، يائسگي زنانه و يائسگي مردانه است. معمولا هورمونهاي زنانه در حدود۴۰ تا ۵۰ سالگي و هورمون‌هاي مردانه بعد از ۵۰ سالگي به حداقل مي رسد و فرد را با پديده اي به نام يائسگي مواجه مي كند، حال اگر زني بيش از ده سال با همسر خود تفاوت سني داشته باشد، مواجهه با پيامدهاي اين امر، اجتناب ناپذير خواهد بود، چه بسا زن هنوز جوان و در اوج هيجان جنسي خويش است، در حالي كه همسرش توانايي برقراري رابطه جنسي نداشته و يا قادر نيست روابط جنسي متعددي با همسر خود داشته باشد، اگر چه عكس اين موضوع هم صادق است، اختلاف سني معكوس و بزرگتر بودن زن از مرد نيز، برقراري رابطه زناشويي زوج را به دليل تغييرات فيزيولوژيكي رخ داده در بدن زن، دچار مشكل مي كند. تفاوت انتظارات، عدم پذيرش و ناتواني در اجابت نيازها باعث بروز مصائبي در خصوصي ترين رابطه بين زن و مرد مي شود.

روشهايي براي بالا بردن سطح رابطه جنسي

رابطه جنسي يكي از اركان مهم زندگي است و بايد به صورت متقابل و مشاركتي صورت گيرد، معمولا افراد طي انجام رابطه جنسي همواره مي كوشند تا با كسب بيشترين لذت براي خود، شريك جنسي شان را هم با انجام كارهايي مختلف به اوج لذت جنسي برسانند تا هر دو طرف از رابطه جنسي انجام شده نهايت رضايت را داشته باشند. اگر چه شايد ممكن است شما و همسرتان به دليل اختلاف سني زياد، تفاوتها و مشكلاتي در شروع و خاتمه رابطه جنسي داشته باشيد، اما بايد بدانيد اين مساله، مشكل لاينحلي نيست، چه بسا شما و همسرتان مي توانيد با توسل به برخي از تدابير درماني پزشكي و روانشناختي بر اين مهم فايق آييد. پيش از هر چيز، مراجعه به پزشك و در صورت لزوم دريافت درمانهاي زيستي الزامي است اگر چه همزمان روان درماني نيز مفيد است. در ادامه به بررسي روش هاي افزايش كيفيت رابطه جنسي مي پردازيم .

به دنبال برقراري رابطه جنسي باشيد

متاسفانه برخي از زوجين درگير با مشكلات جنسي، به جاي حل مساله، صورت مساله را پاك مي كنند و براي هميشه قيد رابطه جنسي را مي زنند و يا آن را محدود به فاصله زماني طولاني مي كنند، اين درحالي است كه برقراري رابطه جنسي بيشتر باعث افزايش حس اعتماد به نفس و سبب نزديكي عاطفي بيشتر بين همسران مي شود. براي ارتقاء كيفيت زندگي جنسي، بر همسران واجب است حداقل هفته اي يك بار به هواي صميمت جنسي هم شده دركنار يكديگر قرار بگيرند و به طريقي مناسب ولوغير از برقراري از رابطه جنسي، از بودن در كنار يكديگر، كسب لذت و آرامش كنند.

تصوير بدني مثبت بر اعتماد به نفس جنسي تاثيرگذار است

تحقيقات نشان مي دهند كه اعتماد به نفس جنسي و احساس زن و مرد نسبت به اندام جنسي خود، بر كيفيت لذت جنسي تاثيرگذار است، هر چقدر فرد احساس مثبتي نسبت به تصوير بدني خود داشته باشد، اعتماد به نفسش افزايش يافته و به همان ميزان نيز از رابطه جنسي، احساس رضايت و خشنودي بيشتري خواهد داشت. بنابراين با افزايش اعتماد به نفس خويش، احتمال رسيدن به اوج لذت جنسي را افزايش دهيد. بسيار مهم است كه خودتان را بسيار دوست داشته باشيد و طوري با خود رفتار كنيد كه دوست داريد، شريك جنسي تان با شما رفتار كند، در مورد خود و بدن خود، مثبت فكر كنيد. يكي از طرق افزايش اعتماد به نفس، اطمينان از سلامت جنسي است، اگرچه شايد به خاطر كمي يا كهولت سن تفاوتهاي مشهودي در كيفيت و كميت رابطه جنسي تان قابل مشاهده كنيد، اما يادتان باشد وقتي به لحاظ جنسي سالم هستيد، بي ترديد مي توانيد فعاليت هاي جنسي پوياي متناسب با سن تان را هم بروز دهيد.

به خودتان متكي باشيد

عليرغم مهر و علاقه اي كه همسرتان نسبت به شما دارد و يا تمامي تلاشي كه براي ارضاي شما مي كند، بايد بپذيريد كه تحريكات و شور جنسي شما و همسرتان به هيچ وجه شبيه به هم نيست، به همين دليل نيزكاملا غيرمنطقي است كه انتظار داشته باشيد هر زمان تحريك شديد، ايشان در اختيارتان باشد. لازم است ياد بگيريد كه چطور گهگاه نيازهايتان را كنترل كنيد، بايد بتوانيد با كمال اطمينان خاطراز خود و همسرتان، پذيراي اين حقيقت در زمانهايي باشيد كه شما آمادگي رابطه جنسي داريد اما همسرتان ازاين وضعيت امتناع مي كند، اين مساله كاملا طبيعي است و شما چاره اي جز پذيرش نداريد. همانقدر كه تلاش همسرتان براي درك شما و نيازهايتان بيشتر مي شود، شما نيز بايد بتوانيد ميزان درك خود از اين تفاوتها را افزايش دهيد. بخش اعظمي از اين درك و پذيرش، وابستگي تام به اتكاي گاه و بيگاه شما به خودتان و ارضاي ميل جنسي تان دارد، اگر اطمينان داشته باشيد همسرتان واقعا دوست تان دارد و به شما توجه مي كند، بطور حتم انجام اين كار به سهولت و با كمترين تنش صورت خواهد گرفت.

گفتگو كنيد

بي علاقگي و نارضايتي يكي از زوجين از رابطه جنسي، باعث بروز مشكلاتي در زندگي جنسي زوج و يا ديگر ابعاد زندگي مشترك شان مي شود و متاسفانه بسياري از همسران، فرار را بر قرار و پيدا كردن راه حلي و يا برطرف كردن مشكل ترجيح مي دهند! اما توصيه مي كنيم پيش از هر اقدام نامطلوبي، از خود بپرسيد ناهماهنگي و ناسازگاري جنسي، تا چه حد كيفيت زندگي تان را تحت الشعاع قرار داده و براي بهبود و اصلاح آن چه بايد انجام دهيد؟ بهتر است در اين باره با همسرتان گفتگو كنيد تا ببينيد كه آيا ايشان اطلاع دارد كه شما از رابطه جنسي تان با او ناراضي هستيد؟ پيشنهاد مي دهيم صحبت را به دعوا و مشاجره نكشانيد و يا تمامي تقصيرها را به گردن او نيندازيد، انتقاد نكنيد، با كنايه حرف نزنيد و هرگز به صورت يك تهديد طرح مساله كنيد، فقط خيلي آرام به همسرتان بگوييد بخاطر اختلافاتي كه در روحيات جنسي تان وجود دارد، احساس رضايت نمي كنيد؛ به طور كاملا صريح افكار خود وميزان نااميدي تان را با همسرتان در ميان بگذاريد، سپس فرصتي دوباره براي اصلاح و سازگار شدن به او بدهيد و منتظر نتيجه آن بمانيد.

به دنبال تنوع باشيد

مهيج ترين فرد در رابطه جنسي هم اگر رابطه زناشويي برايش تكرار مكررات شود، دچار دلزدگي خواهد شد، براي جلوگيري از يكنواختي جنسي، بايد كمي خلاق باشيد و تنوع را وارد اين رابطه كنيد. بسياري از همسران مستاصل، تماشاي تصاوير و فيلم هاي پورنو را تنها راه فرار از حقيقت تلخ زندگي جنسي سرد و ايجاد تنوع در رابطه شان مي دانند، در صورتي كه فيلم هاي غيراخلاقي پورنو، تكنيك هاي غيرواقعي رابطه جنسي را كه عمدتا بر مقاربت استوار است، به نمايش مي گذارند كه به واقع انجام هر يك از آن پوزيشن ها از توان يك فرد عادي خارج است و چيزي فراتر از واقعيت و موهوم است.
براي ايجاد شعف و تنوع در رابطه مي توانيد روشهاي جديد نوازش ، پوزيشن ها و حركات جديد را بياموزيد. توصيه مي كنيم درمورد روش‌هاي تماسي مختلف تحقيق و مطالعه كنيد، آنها را امتحان و تجربه كنيد تا ياد بگيريد كه چطور مي توانيد به همسرتان لذت بدهيد و كسب لذت كنيد.

از سوي ديگر، بيان تخيلات جنسي سبب بالا بردن سطح رابطه جنسي مي شود. درباره افكاري كه قبل از شروع رابطه جنسي به آنها فكر كرده ايد و يا انجام كارهايي كه هر دو طرف متمايل به انجامشان هستيد، صحبت كنيد و در صورت رضايت دوجانبه، آنها را انجام دهيد. اگر فانتري هاي زيادي براي جالب تر و داغ كردن رابطه جنسي در ذهن تان داريد كه ممكن است از جانب همسرتان مورد استقبال قرار نگيرد، توصيه مي كنيم در نيمه راه تحريك، روشها، سبكها و خيالپردازي هاي جديد را امتحان كنيد، چه بسا بهترين زمان براي صحبت كردن در اين مورد و استقبال از پيشنهادتان، همان لحظه اي است كه شريك جنسي تحريك شده و نمي تواند جلو ابراز احساسات خود را بگيرد. يادتان باشد هرگز به هنگام تحريك، پايتان را فراتر نگذاريد و بي توجه به محدوديت ها و احترام به همسر، عمل نكنيد زيرا همه اعتماد او را از دست خواهيد داد. اطمينان دهي در مورد مرزبندي ها و عدم انحراف شما از اصول لازم و ضروري است، بايد اين نكته را هميشه به همسرتان يادآور شويد حرف زدن در مورد تخيلات جنسي به معناي انجام شان نيست و آنها هميشه در حد همان تخيل باقي خواهند ماند.

آرام باشيد

تحقيقات نشان داده است بيش از 70 درصد استرس هاي كاري، شغلي، شخصي و اجتماعي بر زندگي جنسي افراد تاثيرگذار است و كم بودن ميل جنسي نيز، احتمال رسيدن به ارگاسم را به حداقل مي رساند، بنابراين براي بهبود رابطه جنسي و پويايي آن توصيه مي كنيم مشكلات زندگي را پشت در اتاق خوابتان جا بگذاريد و با اطمينان جنسي از يكديگر به رختخواب وارد شويد.

رژيم غذايي تان را اصلاح كنيد

مصرف مواد غذايي دريايي باعث بهبود عملكرد جنسي در هر دو جنس مي شود، پيروي از رژيم هاي غذايي سرشار از ميوه ها، سبزيجات، روغن زيتون و ماهي نيز بسيار مفيد است. از سوي ديگر، مصرف الكل، سيگار، كافئين و بي تحركي موجب بروز اختلال در عملكرد جنسي مي شود و بايد ميزان مصرف موارد فوق را به حداقل رساند.

ورزش كنيد

ورزش در بالا بردن سطح كيفيت رابطه هاي جنسي زوجين بسيار موثر است. انجام ورزشهايي مانند شنا، پياده روي، دوچرخه سواري، دويدن،ورزش هاي شكم و... باعث تقويت قواي جنسي افراد مي شود. تحقيقات نشان مي دهند افرادي كه در سنين بالاي ۵۵ سال، دايما در حال ورزش هستند و فعاليت جنسي مرتبي دارند، از افراد جوانتر، خوش اندامتر و سالمترند و توانايي جنسي يك فرد ۴۰ ساله را نيز دارند. آنچه بايد در پايان تاكيد كرد اين نكته مهم است كه ارتباط زناشويي خود را در هر سني با توجه به ويژگي هاي اين دوران حفط كنيد. بسياري از طلاق هاي عاطفي و واقعي ريشه در عملكرد نادرست سلامت جنسي زوج ها دارد.
* مشاور خانواده

رابطه جنسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.