زمان واريز يارانه نقدي آذر‌ماه 1395

۱۱ بازديد

زمان واريز يارانه نقدي آذر‌ماه 1395

به گزارش ميزان، اين در حالي است كه در حذف شدن از ليست دريافت يارانه نقدي يكي از نگراني هاي مردم در پايان هر ماه محسوب مي‌شود زيرا دولت در ماه هاي گذشته بدون اعلام قبلي سري جديدي از يارانه بگيران را از ليست حذف كرده است به همين خاطر 26 هر ماه نگراني مردم از حذف شدن از ليست دريافت يارانه بيشتر مي شود.

نكته قابل توجه اينجاست كه در هفته گذشته بودجه مصوب دولت براي پرداخت يارانه نقدي اعلام شد و بودجه مربوط به يارانه نقدي مطابق يارانه سال گذشته بوده و تغييري نداشته است و اعلام شده است: در اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها مصوب 15 دي ماه 1388 در سال آينده از محل درآمدهاي قيمت كالاها و خدمات مبلغ 480 هزار ميليارد ريال صرف اجراي اين قانون كند تا با بكارگيري انواع روش‌هاي پرداخت نقدي و غيرنقدي به خانوارهاي هدف و نيازمند و ارائه خدمات حمايتي و كمك به بخش توليد و اشتغال اقدام نمايد.

با اين تفاسير و تغيير نداشتن مبلغ يارانه در بودجه سال آينده، در واقعيت امر حذف شدن سري جديدي از يارانه بگيران از ليست دريافت يارانه دور از انتظار است ولي موضوع جديدي كه دولت در سال جاري مطرح كرد حذف يارانه اقشار پر درآمد براساس تشخيص دولت و واريز آن به حساب افراد كم درآمد براساس تشخيص يارانه بگيران است ولي به نظر نمي‌رسد كسي حاضر باشد يارانه خود را به حساب فرد ديگري واريز كند زيرا تمامي افراد يارانه را حق خود مي‌دانند و حتي اقشار پر درآمد هم از حذف شدن يارانه خود راضي به نظر نمي‌رسند و يارانه را حق فردي خود مي‌دانند.

همچنين با گذشت حدود 6 سال از هدفمندي يارانه‌ها هنوز اهداف دولت به درستي محقق نشده و تنها شاهد نارضايتي مردم از حذف شدن از ليست دريافت يارانه نقدي بدون برنامه هستيم كه اين امر مي‌تواند تبعات بسياري در زندگي اجتماعي و اقتصادي مردم داشته باشد.

به نظر مي‌رسد شروع هدفمند كردن يارانه ها از ابتداي قدم چندان مثبتي در جهت اهداف دولت نبوده و به علاوه مصيبت جديدي را براي پرداخت يارانه در شب مقرر براي دولت ايجاد كرده است كه اين امر دولت را مجبور مي‌كند تا در هر دوره طيف جديدي از يارانه بگيران را از ليست حذف كرده تا مصيبت خود را كاهش دهد.

با اين وجود پيش بيني مي‌شود «هفتادمين» مرحله يارانه نقدي مربوط به آذر ماه 95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 1395.08.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واريز و قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ يارانه نقدي هر يك از مشمولان دريافت يارانه نقدي همانند ماه‌هاي گذشته 45 هزار و 500 تومان است.

بر اساس اين گزارش و تعيين مبلغ يارانه در بودجه سال آينده باي منتظر ماند و ديد آيا دولت باز هم قصد دارد سري جديدي از يارانه بگيران را از ليست حذف كند يا اين روند در سال جاري متوقف خواهد شد؟
منبع:ميزان
آفتاب نيوز

يارانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.